CAMBOD JAAAAAAAAAA - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Nikie & Thijs Vullers - WaarBenJij.nu CAMBOD JAAAAAAAAAA - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Nikie & Thijs Vullers - WaarBenJij.nu

CAMBOD JAAAAAAAAAA

Door: Nikie

Blijf op de hoogte en volg Nikie & Thijs

02 Augustus 2010 | Cambodja, Khett Siem Reab

Daaar zijn we weer...achter een kreppie toetsenbord..dus alvast sorry voor de vele typfouten die gaan komen...

de laatste keer zaten we in laos..dat ligt op het moment al weer vele kilometers achter ons...

ellen en ik kwamen tot de ontdekking dat er geen carnaval was...wij zijn om 05.00 opgestaan om naar de morning alms van de monniken te gaan kijken...die krijgen eten van de lokale bevolking.

Daarna hebben we ons visum voor vietnam opgehaald op het consulaat en smiddags vervolgden we onze weg richting Vang Vieng...voor DE activiteit die je in laos gedaan MOET hebben.... TUBEN!
maar daar gaat nog heel wat aan vooraf.
we werden bij ons guesthouse opgepikt...aangezien laos een land is dat tussen de bergen en jungle ligt..stond ons een wild ritje te wachten... de chauf knarde volle vaart door de bergen...met kliffen van wel meer dan 100 meter diep! we hielden ons hart vast! Thijs... ja thijs... werd er zelfs ziek van...
en dan denk je dat je alles gehad hebt... snachts had het flink geregend..dus er waren dikke modderstromen op de weg...waar je onmogelijk zonder 4x4 doorheen kon... resultaat --> file ( ja in laos ;)) en de lokale bevolking die de auto's omhoog duwt en tegenhoudt. uiteraard wel voor geld! alles kost hier geld!

een paar uur later dan gepland waren we dan eindelijk toch in vang vieng... gelukkig! er zaten 2 amerikaanse meisjes bij ons in de mini...en die waren ook errug opgelucht...
savonds lekker eten... goed insmeren met DEET ( stinkzooi) tegen de malaria! uiteraard zijn wij goed voorbereid! eten..naar bed...en de volgende dag..ontbijtje (thjis had hele lekkere tomatensoep..en ellen en dion waren erg lastig want die moesten perse een broodje banaan..leg dat maar eens uit aan een lao die geen engels spreekt :P) en tuben maar!

ik zal het begrip eventjes uitleggen... tuben is als het ware een kroegentocht..met een tractorband..door de rivier.
je haalt een band bij een beginpunt..wordt met de tuktuk rivier opwaarts gereden... daar liggen allemaal kroegen..dus kun je lekker zuipen.. en als je genoeg gezopen hebt.. jump je in je band op de rivier..dobbert wat met de stroming mee..en bij het volgende tentje... gooien ze een touw naar je toe...trek je je naar de kant..en doe je weer lekker een drankje! SUUUPER!!! aan het einde moet je wel hard peddelen want de stroming is bietje hard....

maargoed..dat hadden we gehad...dus we konden weer gaan... onderwijl hadden we besloten om de hoofdstad vientiane over te slaan en meteen door te reizen naar zuid -thailand...waar we de grens over zouden gaan met cambodja...

uiteraard mogen de verjaardag van thijs niet vergeten!! alleen was hij jarig... en heeft alleen maar bus en trein gezien... niet erg plezant dus.

de rit naar vientiane duurde niet zo lang... maar daarna!! we gingen de grens over naar thailand..dus we hebben al een leuke verzameling stempels...en namen de trein in non khai naar surin.
een hele zware dag... om 7 uur savonds hadden we de trein.. om half 3 snachts arriveerde we in nakhon...onze aansluiting had dik een uur vertraging... ( in thailand vertrekken alle treinen op het beginpunt op tijd...maar komen met gemak 2 uur te laat op bestemming aan)... om 08.00 smorgens de dag erna arriveerden we dan eindelijk in surin.. manman wat een kapotmakende reis..dit was dan ook wel het pittige stuk..
snel een hotel gefixt..en SLAPEN!!!
in surin was echt geen kont te beleven..wel hebben we een KFC gevonden..dus er stond KIP op het menu! jamjam...

vanochtend zijn we vanaf surin vertrokken richting de cambodjaanse grens... WEER een nieuw visum..en deze is echt heel mooi!.. volgens de lonely planet zou deze reis een uur of 7 duren... nou.. ik weet niet wat wij gedaan hebben..maar we hebben het in 3 uur gefixt! joehoe...

We zijn nu eindelijk in siem reap... de stad voor het betreden van een van de zeven wereldwonderen... de tempels van angkor... ik als liefhebber van architectuur sta te trappelen om ze te bezichtingen...
morgen om 05.00 worden we opgehaald om de zonsopgang te bezichtingen..door... JOHNNY!

onze tuktuk chauf had een oogje op ellen en heeft ons echt de stad laten doorkruisen op zn stalen ros.. naar nikie luisterde hij niet...maar na zware woorden van thijs hebben we toch een guesthouse gevonden..waarbij dion de prijs goed afgepingeld heeft.
Dion heeft een leuke naar voor hem bedacht... JOHNNY! hij noemt de hele vakantie iedereen al johnny.
we vroegen zijn naam...altijd handig..maar echt onuitspreekbaar... dus toen kwam dion met die naam.. hij vond het he le maal egweldig...

hiermee hebben we dus al een hoofdstuk van onze reis afgesloten... thailand en laos laten we achter ons... we beginnen nu aan cambodja en vietnam! Laos was pure ongerepte natuur..waar de levensader de mekong doorheen kronkelt.... de franse invloeden zijn duidelijk merkbaar..schitterende huizen in de koloniaalse stijl... worden afgewisseld met boeddhistische tempels..maar ook krotten en armoede. Ze hebben er zelfs stokbroden en brasseriën.
en tot nu toe bevalt het primaa!! alles gaat volgens gepland..en cambodja is echt schitterend.. veel mooier dan laos.
11 augustus maken we de oversteek van vietnam naar maleisie..waar onze "echte" vakantie kan beginnen... een dikke week lekker relaxen aan een bountystrand....
en dat is maar goed ook! het is schitterend..maar je vraagt ook wel veel van je lichaam..uitrusten is dus ook goeje ;)!!

en nu komen ze weer... wist je dat;

- ellen en nikie weer bereik hebben.. JOEHOE!
- we maar 10 fotos op deze site kunnen knallen.... helaas pindakaas..geduld tot we thuis zijn.
- thijs weer een jaartje ouder is geworden.
- thijs weer een jaartje eigenwijzer is geworden.
- het hier de omgekeerde wereld is... reizigers vallen geen conducteurs aan..maar conducteurs de reizigers..die kerel werd helemaal afgemat.
- thijs zijn eerste potje kaarten heeft gewonnen :P
- dion toch nog een captain cook in zn tas heeft gevonden.
- dion de douche heeft gemold.
- dion nog steeds wasa op voorraad heeft.
- het hier nog steeds mooi weer is.
- nikie en ellen moedergevoelens aant ontwikkelen zijn door al die schattige kindjes heeft ;)
- ellen zegt dat je centjes in de bilspleet moet mikken
- nikie voorliefde heeft voor kleine naakte babys...schattig
- 3e klas reizen in thailand geen aanrader is! of je moet je benen in je nek willen leggen.
- daarvan krijg je ook houten billetjes.
- er ratten langs het spoor rennen.. JIEEEK!

Sa Wa Dii... tot snel!

• 02 Augustus 2010 - 15:00

Bart En Mieke:

Nikkie bedankt voor het mooie reisverslag.
    We verheugen ons er iedere keer op.Is Dion nog niet in kilo's afgevallen? Groetjes allemaal , veel plezier

• 02 Augustus 2010 - 15:34

Aniek:

Heeeey Allemaal!

Leuk verhaal weer, altijd leuk om te lezen wat jullie hebben gedaan en waar jullie je mee bezig gaan houden:D! Zo kunnen we jullie ook n beetje volgen in zooooo'n lange tijd!;)

Dat tuben lijkt me echt wel lache! Niemand zatjes geweest?;) Haha!

Veel plezier in de tempels en jullie verdere reis! We gaan wel tegelijk genieten van de "echte" vakantie, haha, lekker relaxen:D!
    Thijs, natuurlijk nog proficiat met je verjaardag!:D Had geen nummer, dus dan maar via deze manier!
    Tot t volgende contact;)!

Liefsxx Aniek!

• 02 Augustus 2010 - 16:18

Inge:

Erg leuk om te lezen wat jullie meemaken:)
    Ik blijf jullie volgen.

Liefs Inge

• 02 Augustus 2010 - 16:19

Maurice En Esther:

hahhaah wat weer een geweldig reisverhaal! steeds op nieuw weer leuk om te lezen wat jullie daar uitvogelen;)! Dat Tuben lijkt me echt super vet hahah! maar als je toch genoeg gezopen hebt en dan nog hard moet peddelen......tjaaa;)! Maar het lijkt me wel echt vet hahah!

Thijs alsnog gefeliciteerd met je verjaardag:D!

Geniet nog van de vakantie:D! Heerlijk om nog lekker te relaxen in Maleisie! WOEHOE!

Liefs Maurice en Esther

• 02 Augustus 2010 - 16:42

Ineke:

Wat heerlijk weer om te lezen! Het lijkt me leuk maar idd ook erg vermoeiend dat reizen. Op naar het bounty eiland....
    Liefs Ineke

• 02 Augustus 2010 - 18:00

Dionne:

Heee!!

Ahhh jullie hebben er weer n leuk verhaaltje van gemaakt ;)! En Thijs, natuurlijk nog gefeliciteerd met je verjaardag :D!!

Echt wel leuk dat tuben!! Moeten ze hier ook maar eens aanschaffen ;) hahaha.

Veel plezier nog!
    Liefs Xx

• 03 Augustus 2010 - 18:37

Har En Mia:

Thijs nog proficiat met je verjaardag.

• 04 Augustus 2010 - 12:27

Niels:

Hey Dames en Heren,

Thijs alsnog v harte! Klinkt weer allemaal erg leuk die verhalen. Veel plezier nog! Ik kijk al weer uit naar het volgende verslag! Kijken wie dan jarig is.... :P

• 05 Augustus 2010 - 13:32

Zus Peters:

Ik hoor dat jullie het naar de zin hebben
    en Dion lust dus alles
    oppassen dat de kleren blijven passen, hoelang blijven jullie nog?
    veel plezier en groetjes uit Velden.