PARADIJS! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Nikie & Thijs Vullers - WaarBenJij.nu PARADIJS! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Nikie & Thijs Vullers - WaarBenJij.nu

PARADIJS!

Door: nikie

Blijf op de hoogte en volg Nikie & Thijs

14 Augustus 2010 | Maleisië, Kuala Lumpur

Ho Chi Minh... een erg leuke stad! dat hadden wij niet verwacht... de straten zijn er in tegenstelling tot de rest van de landen die wij gezien hebben..schoon! het verkeer... tsja..regels hebben ze nog steeds niet! maar een scooters... niet normaal!
Onze eerste dag vietnam besloten we een bezoek te brengen aan de mekong delta...
de mekong is eigelijk ook een rode draad geweest in onze reis... deze ultiem lange rivier begint in tibet en stroomt door china, daar gaat hij laos binnen, via cambodja gaat hij door naar vietnam waar hij zich vertakt in een delta en stroomt daar de zee in.
We zijn deze rivier dus al een aantal keer tegengekomen...
De mekong delta tour was niks anders dan geldklopperij..er wordt vanalles beloofd..maar je wordt van tentje naar tentje gesleurd en je moet overal fooi geven.. het enige leuke was om door een krakkemikkig bootje door de delta heen te varen met een hoed op je kop!
de volgende dag brachten we een bezoek aan de cu chi tunnels... supersmalle tunnels waar de viet kong hun oorlog voerden... je kon ook in de tunnel..
ellen dion en ik waagden het maar 20 meter... onze durfal thijs is 100 meter door die tunnels gekropen...resultaat -> een kapotte slipper..tsja je kan niet alles hebben ;)
vervolgens moet hij met een slipper en een blote voet door ho chi minh pateren totdat we een slipperwinkel gevonden hadden....
de volgende dag zouden we dan eindelijk vliegen naar ons eindbestemmingsland.. Maleisie!!

onze vlucht van ho chi ming naar kuala lumpur ging prima!...eenmaal geland kwamen we in het paradijs...er was een MAC DONALDS!! we hadden vanaf bangkok geen mac meer gezien..dus dat was even hemel op aarde...
na heeel snel onze hamburgers naar binnen geschoven te hebben moesten we snel onze aansluitende vlucht halen... naar kota bahru! deze zou ons dichterbij het paradijs brengen... de perhentian islands!
een verschikkelijke vlucht.. nikie had dr pilletje niet gepakt..dus dikke paniek! ( voor haar...de rest zat er uitermate relaxt bij)
eenmaal aan de grond hebben we een vreugdedansje gedaan.. onze rugzakken van de band geritseld en in een taxi naar kuala besut gecrosst...

Maleisie is voor 61% moslim..en laat nu net de ramadan begonnen zijn! dat betekend dat die mensen overdag niet mogen eten..en savonds een mega kabaal maken....
's ochends zou onze boot naar de perhentian islands vertrekken..

het is een groep van twee eilanden, besar en kecil... gelegen in de zuid chinese zee... een beschermd marinepark met schitterende stranden en helderblauw water waar je ultiem goed kunt snorkelen...

Nikie was ook jarig deze dag...dus een ultiem relaxte verjaardag voor haar!.. het was wel nog even zoeken naar een accomodatie want alles was stikduur en echt kreppie! maar nu hebben we een redelijk chalet 10 meter van het strand.. en kan het relaxen beginnen...

de eindhalte is kuala lumpur...vanaf daar vliegen we weer naar huis...
wellicht komt er nog een verhaaltje... maar nu gaan we eerst CHILLEN!

p.s. de vorige keer waren we vergeten te vertellen dat we broodje kroket gegeten hebben in cambodja.. JAMMIE!

• 14 Augustus 2010 - 10:34

Riet:

He jonge lui,geniet er nog maar effe van.
    Dat nemen ze jullie in ieder geval niet meer af,zo'n belevenis.
    Groetjes en een dikke kus voor jullie alle.
    Riet

• 14 Augustus 2010 - 13:28

Pat Vullers:

Hallo

sow sow dat klinkt allemaal leuk :D
    nog ff en zijn jullie weer thuis nog veel plezier :).. we zien ons in oktober

x

• 16 Augustus 2010 - 17:31

Oma:

leuk om iets van jullie te zien prettige vakantie nog oma

• 16 Augustus 2010 - 21:34

Ineke:

Ha lieverds,
    In de stromende regen 75 km berg op berg af fietsen. Dat is pas vakantie...:)x

• 17 Augustus 2010 - 10:54

Maurice En Esther:

En dan noe heerlijk relaxen(A):D! SUper! genietj er mer lekker van!