We dont speak dutch!.. .We speak kroepoek! - Reisverslag uit Uyuni, Bolivia van Nikie & Thijs Vullers - WaarBenJij.nu We dont speak dutch!.. .We speak kroepoek! - Reisverslag uit Uyuni, Bolivia van Nikie & Thijs Vullers - WaarBenJij.nu

We dont speak dutch!.. .We speak kroepoek!

Door: Nikie

Blijf op de hoogte en volg Nikie & Thijs

28 Juli 2011 | Bolivia, Uyuni

Heej allemaal

we vonden dat het wel weer eens tijd werd voor een verhaaltje...
De laatste keer zaten we nog in chili... waar het ontzettend duur was!... de ochtend na ons vorige reisverhaaltje werden we tussen 04.00 en 04.30 opgehaald voor een trip naar de el tatio geisers,,,dit is het hoogst gelegen geiserveld ter wereld,... en de een na grootste... yellowstone in de usa is nog wat groter.
Samen met onze mexicaanse en amerikaanse reisgenoot zouden we deze tour gaan maken.. Van de amerikaanse zou nog een vriend komen... en tadaaaa daar was hij/zij dan....we stonden oog in oog met mark anthony... pas gescheiden van j.lo en nu in bolivia...helemaal gay!

we hebben een zeer plezante ochtend gehad... ohhh wat was het kouddddd! eenmaal bi jde geiservelden aangekomen gaf de gradenmeter -9 aan...kouddddddddddddddddddddd! we kregen wel leker ontbijt...en warme chocomel..die ze kookten in het water van de geisers...speaking of easy thinking!...de geisers waren prachtig...ontzettend magisch..en we hebben er met onze nikon vrolijk op los geschoten...wat heeele mooie plaatjes opleverden...

daarna gingen we geradbraakt terug naar het hotel...en hebben we de hele middag in een hangmat gelegen.. saonds lekker dinner met zn allen... en de dag erna hebben we met zn allen UNO gespeeld... erg grapig als niemand nederlands verstaat..kun je lekker samenklieken tegen amerikanen!

savonds hebben we afscheid genomen en de volgende ochtend stond onze pick up klaar om ons in een 3 daagse tour naar uyuni.. de mexicaanse has dezelfde tour..dus die zat al bij ns...als snel hadden we vriendjes gemaakt met 2 ontzettend leuke canadezen!... de tour begon leuk... thijs was zijn immigratiekaart uit chili kwijt..dat de nodige stress opleverde omdat we de grens over moesten... na wat krabbels en papiertjes van de politie en douane...mocht hij dna toch het land uit... op naar bolivia!... het was ngo even spannend of we de originee tour konden doen...door hevige sneeuwval was de grens van boivia die wij zouden oversteken dicht..maar gelukkig ging hij die dag weeer open... op een altitude van 4100m lag dan de grenspost in de sneeuw...klein rothutje met alleen maar reizigers... tsjak tsjak...2 stempels in het paspoort en op de immigratiekaart...welkom in bolivia!

Na de grenspost werden we overgeladen in een 4x4 jeep..tassen op het dak...en karren maar...
De eerste stop was in de dali woestijn.... schilder salvador dali haalde hier zijn inspiratie uit..en was voor nikie een must see!
gezien hebben we het... op een km afstand...de chauf was chagerijnig...

next stop... laguna colorade... een meer dat roze door algen en allerlei stoffen... en een extratje... het krioelde er van de flamingos..

Daarna was het een lange rit naar het hotel..ofja hotel...je kunt het beter krot noemen...een groot tochtgat...geen plafond...maar afgemaakt met rijstzakken...hadden we een slaapzaal voor 7 personen... op zich een hele beleving..maar wat hebben we het steenkoud gehad die nacht! gelukkig smaakte de plastic spaghetti wel goed... blegh!
(zoals jullie merken...de kilos vliegen er hard af).. de volgende ochtend hadden we ontbijt... gelukkig geen plastic brood.,.. de toilet en wastafel konden we niet gebruiken...want het water was bevroren!

Snel weer in de 4x4 gejumpt,,,en op naar een rotsformatie..weer fotos kieken...en door naar uyuni,,,
waar we vanochtend om 05.30 opgehaald werden om naar de zonsopkomt op de salar te gaan..
Salar Uyuni is de grootste zoutvlakte ter wereld... en sinds peking express zuid amerika wilen thijs en ik hem beide ontzettendddddddddd graag zien!...en dat hebben we...fotos volgen nog..we mogen in dit krepie internetcafe geen usb gebruiken...
Wat een beleving...wow wow wow..
We zijn nu aant wachten op onze trein...die vertrekt om 01.45 vannacht. we hebben wel lekker 1e klas kaartjes...kost hier echt geen zak..9 euro voor een rit van 8 uur!

Even de titel van dit verhaaltje verklaren... we trekken nu al een paar dagen met diverse nationaliteiten op...waaronder mexicaans, amerikaans, canadees, chileens, iers, en om ons kleine landje in ere te houden proberen we zo veel mogelijk diverse woorden te verspreiden over deze wereld!...waaronder kroepoek, peperkoek, bedankt, houdoe en kut! haha...

Ons volgend verhaaltje zal binnekort weer komen...de inca trail komt steeds dichterbij..5 augustus is DE datum voor de kick off...het acclamatiseren gaat goed... we hebben bijna geen last meer van de hoogte...maar we moeten ons niet super super idioot gaan gedragen (zoals vanmorgern op de salar)...

Adios Amigos!

• 29 Juli 2011 - 06:54

Jp En Lieke:

Ha Thijs en nikie
    Hier een berichtje vanuit kuta Beach and yes de kroepoek komt onze neusgaten uit!!
    Super leuk verhaaltje, hier is het ook genieten, alleen wel 40 graden warmer haha.
    Geniet nog van jullie eindeloze trip!
    Groetjes

• 29 Juli 2011 - 08:30

Jose:

Ha Nikie en Thijs, jullie maken heel wat mee. En het weer is daar ietjes slechter als hier, haha. We hebben in Beegden veel regen maar gisteren scheen ook ff de zon. Geen sneeuw of ijs, maar zo'n zomer is ook balen.
    Ben benieuwd naar jullie fotoos. Geniet nog van de komende 21 dagen en daarna zullen jullie nog wel een paar dagen nodig hebben om bij te komen.

• 29 Juli 2011 - 11:43

Mam:

Hoi Nikie en Thijs.

Ja ja zo maken jullie van alles mee.
    Hoop dat ik dat ook kan zeggen als ik mijn wereld reis ga maken.
    Maar hier moet ik dan nog even op wachten.
    Ben er wel een beetje vroeg mee,maar Thijs ik wens je overmorgen al vast een super cool verjaardag toe.
    En wij zijn erg benieuwt naar de volgende foto's die nog moeten komen.
    Dikke kus van ons alle hier.

• 30 Juli 2011 - 06:33

Martine :

Hi buurtjes! Gaaf dat jullie het leuk hebben! Misschien leuk idee om wanneer jullie terug zijn hapje te doen bij ons of jullie om bij te kletsen :) plant leeft nog en post valt reuze mee! Wanneer komen jullie naar huis ben ff datum kwijt in mijn hoofd en Leon ook ;) have fun take care x

• 31 Juli 2011 - 16:30

Nikie & Thijs Vullers:

bedankt voor al jullie lieve berichtjes!!

• 31 Juli 2011 - 18:24

Silke:

Nikie & Thijs!

Ten eerste: Gefeliciteerd met Thijs verjaardag en jullie 5jarig bestaan ;) Waarschijnlijk zijn jullie dat nu goed aan het vieren. Helemaal super om al die reisverhalen te lezen, zo voelt het ook een klein beetje alsof ik daar rond wandel ;) Geniet ervan!!
    Liefs Silke

• 31 Juli 2011 - 19:03

Maurice En Esther:

Wooow wat een verhoale en Wat een Sjieke foto's:D! Jaloers;)! hahahha! Super ruig!

Genietj er nog mer lekker van en wea zeen os:D!

Xx.

• 31 Juli 2011 - 23:23

Jose:

Ha Thijs, alsnog gefeliciteerd met je verjaardag. En Nikie, ik las op de site van Kim dat je zoooooooooo ziek bent geweest. Hoop dat je snel opknapt en samen met Thijs nog een fijne vakantie mag beleven, zeker in Miami.
    Groetjes José Beegden

• 01 Augustus 2011 - 04:12

Kim En Tom:

Heey Nikie & Thijs!

Jaa, wij moesten ook weer ff bijlezen. Iedere avond zijn we blij als we ons eigen verhaaltje getypt hebben, steeds zo moe!

Wat geweldig wat jullie allemaal meemaken, echt leuk om te horen dat jullie ook zo genieten! Wel erg vervelend dat je zo ziek bent (geweest).. bah! Dat kun je niet gebruiken! nog een paar weekjes en dan lekker het zonnetje in! Weet wel zeker dat jullie de inca trail vast geweldig gaan vinden .. nog ff doorzetten in de kou ;)!

Thijs .. nog proficiat met je verjaardag! Erg lief van Nikie dat je een ontbijtje op bed hebt gekregen :) Wat een lieve meid he!:)

Wij gaan morgen naar Las Vegas.. Joehoe! Eens kijken hoe het er daar aan toe gaat, haha! Ik zag dat mijn mammie ook een berichtje had gestuurd, wat leuk :)

Geniet er van! En beterschap.. dat je snel maar weer helemaal beter bent!

Een dikke kus!

• 04 Augustus 2011 - 11:16

Ferry:

Hoi collega,

Nog gefeliciteerd met je verjaardag. Zo te lezen gaat het jullie wel goed. Geniet ervan, want over twee weekjes kunnen we weer gewoon aan de bak. Tot snel. Gr. Ferry