Wara Wara Express, Uyuni - La Paz - Cuzco - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Nikie & Thijs Vullers - WaarBenJij.nu Wara Wara Express, Uyuni - La Paz - Cuzco - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Nikie & Thijs Vullers - WaarBenJij.nu

Wara Wara Express, Uyuni - La Paz - Cuzco

Door: Thijs

Blijf op de hoogte en volg Nikie & Thijs

02 Augustus 2011 | Peru, Cuzco

28 Juli 2011;
18.00 - Uyuni, zojuist een verhaaltje op de site gezet, wat gaat dat internet toch langzaam hier. Hoelang hebben we nog, even op de klok kijken. Pff nog 7 uur voor de trein naar Oruro gaat. Samen lopen we terug naar het Hotel waar we tijdelijk verblijven tot de trein naar Oruro om 01.45 vertrekt. Pff wat voelen we ons slecht. Misschien dat die hoogte hier 3600m ons toch begint op te breken. Hoelang nog tot de trein vertrekt? Nog maar 6 en half uur.

29 Juli 2011;
00.30 - Uyuni, Nikie en de mexicaanse liggen te slapen, ik ben nog wakker en staar naar de tv waarop een film bezig is. Geen flauw idee welke ik val telkens bijna in slaap maar moet wakker blijven anders missen we de trein. Pieppieppiep de wekker gaat. Het is 00.45. Opstaan spullen pakken en vertekken. Moe en verwart strompelen we naar het station. Daar komt de trein net binnen. Spullen in de wagon inchecken en daar gaan we. Mmm dit valt best wel mee, ruime stoel, kan helemaal naar achteren en lekker warm hier, dit komt goed.

08.00 - Wara wara express - lagoo poopo. Door het schokken van de trein schieten we wakker. Zijn we er al? Ik doe mijn schuifraam omhoog en kijk naar buiten. Hoge bergen, blauwe lucht, een gigantisch meer, volgels overal. Nee we zijn er nog niet maar het duurt niet lang meer. Samen kijken we op de kaart en zien dat we over het poopo meer rijden. Aan beiden kanten van de trein een groot meer, best bijzonder. Na een broodje en thee komen we dan aan in Oruro. Snel spullen pakken, taxi, bus terminal en op naar La Paz.

12.00 - Bus naar La Paz, na een aantal onderbrekkingen, mensen in mensen uit, rijden we eindelijk richting la Paz. Gelukkig hoeven er maar 7 mensen 3uur te staan in het gangpad. Net onderweg begint er een boliviaanse zanger zijn cd te verkopen midden in de bus. Met een glad verhaaltje probeert hij ons zijn muziek te verkopen. No hablo espangol, en wij kijken rustig naar buiten. Na een uur zijn verhaal te hebben gehouden heeft hij in totaal 9 cd´s verkocht, opbrengst 9 euro. Goed zo menneke.

14.00 - La Paz, vermoeid, honger totaal niet uitgerust komen we aan in la Paz. Via el Alto 4000m zien we la paz in het dal liggen. Waar je ook kijkt kleine huisjes, flats, krotten door het gehele dal heen. Een schitterd gezicht. Bus uit en hotel zoeken. Wat zullen we doen? Er liggen hier 3 opties of we lopen verder de stad in. We besluiten om het dichtsbijzijnde hotel te pakken. Ziet er wel oke uit maar wil toch even verder kijken zegt Nikie. Oke maar als we niets vinden dan moeten we hier weer omhoog. Weet je ik ga wel even kijken en loop de helling af richting het centrum. Na 500 meter ligt het hotel, ik naar binnen, naar de receptie, vriendelijke lachen, VOL! Dus terug omhoog naar Nikie. Nadat mijn hart weer rustig werd en ik na 10min weer kon praten besloten we om toch maar bij het eerste hotel te blijven. TOP!

16.00 - La Paz, schrik wakker. Hoe laat is het? Kijk snel op mijn samsung galaxy S en zie dat het al 16.00 is. Hebben we zo lang geslapen. Kom we gaan iets eten. Waar willen we heen. Lonely planet open slaan en wat zien we daar? Sol y Luna, Dutch owned cafe. Top die wordt het. Gelukkig niet ver lopen 1,5km berg afwaarts. Wat zal het zijn. Broodje Kroket en een broodje shoarma, Heerlijk die vaderlandse kost. Terug naar het Hotel en slapen maar............ehh NOT!

19.00 - La Paz, Nikie gaat naar de wc
19.30 - La Paz, Nikie gaat naar de wc
20.30 - La Paz, Nikie gaat naar de wc, Thijs slaapt lekker verder.
21.30 - La Paz, Nikie gaat naar de wc
22.30 - La Paz, Nikie gaat naar de wc
23.00 - La Paz, Nikie gaat naar de wc
23.30 - La Paz, Nikie gaat naar de wc
00.45 - La Paz, Ongeveer de laatste keer dat Nikie naar de wc gaat.

Jullie snappen wel dat het broodje kroket en hoogte en vermoeidheid niet samen gaan. Thijs sliep wel lekker.

30 Juli 2011;
10.00 - La Paz, we voelen beiden de hoogte van la Paz. Dit hadden we niet verwacht. Beiden zijn we helemaal gesloopt en we kunnen ons bed niet uit. Na Nikie´s nachtelijk avontuur is er weinig energie meer over en we besluiten uit te rusten. Gelukkig is er HBO en CineCanal en kunnen we genoeg films kijken.

31 Juli 2011;
10.00 - La Paz,Vandaag is mijn verjaardag, 26 jaar maar voelt meer als 85. Toch voelen we ons een stuk beter en besluiten om vandaag de jungle van La Paz te bekijken. Omkleden, lekker ontbijtje op bed geregeld en La Paz in.

12.00 - La Paz,De hoogte de vermoeidheid we merken het nog steeds. Eerste stop de heksenmarkt. Vanuti oudsher geloven de bolivianen dat de foetus van een Lama of alpaca je kan genezen van verschillende ziektes. Overal waar je keek hingen dode lama´s of alpacas. Appart gezicht. We besloten om hier onze cadeau inkoop te houden. Na de heksenmarkt terug naar het hotel maar eerst een busticket naar Cuzco regelen. Die avond toch maar even weer eten bij Sol Y Luna, alleen nu geen broodje kroket.

1 augustus 2011;
07.00 - La Paz, opstaan opstaan we moeten naar de bus. Hij vertrekt om 8 uur.

09.00 - La Paz, de bus vertrekt eindelijk, op naar Cuzco. Gezellig ze hebben alle nederlanders bij elkaar gezet. Beetje bij kletsen over alle avondturen.

12.00 - Grens Bolivia en Peru. Na 30min met een kapotte motor te hebben gestaan zijn we eindelijk bij de grens. Dit gaat vrij makkelijk. Uitschecken in Bolivia, inchecken in Peru. Maar dan.....

13.30 - we kunnen eindelijk verder. Na 1,5 uur te moeten wachten op een of ander ritueel midden op de grensbrug kan onze bus verder. Schijnbaar krijgen Bolivia en Peru 500miljoen euro steun om lake titica schoon te houden. En nog eens 200miljoen van de Amerikanen. Als we daar eens mee ophouden. Het meer zag er schoon genoeg uit, en dan hoeven wij niet 1,5 uur te wachten.

19.00 - aankomsttijd Cuzo, correctie nog steeds in de bus.
20.00 - nog steeds in de bus
21.00 - nog steeds in de bus
22.00 - nog steeds in de bus
22.15 - aangekomen in cuzco, 4 uur vertraging.

2 augustus 2011;
13.15 - Cuzco, we verblijven nu in Loki Cuzco, heel groot oud gebouw. Zojuist de expeditie naar Machu Pichu voorbereid. Vandaag of morgen is de briefing met het team. Nu eerst eten en deze schitterende stad bekijken.

Thijs en Nikie

• 02 Augustus 2011 - 22:50

Jose:

Hoi wereldreizigers,
    Het zit jullie niet echt mee! Ziek...koud....hongerig.....vermoeid....vertragingen. Hopelijk hebben jullie een goede conditie om dit alles te doorstaan, haha. Ondanks alles toch geweldig om dit mee te maken. Een hele ervaring, heel apart wa jullie doen.
    Heel veel groetjes uit het zonnige Beegden (voor zolang het duurt)

• 02 Augustus 2011 - 22:55

Nikie:

Haaa jose

We handelen.het allemaal wel.. Hebben ontzettend veel lol en leren leuke mensen kennen... Alleen de.mensen hier kennen het woord op tijd, en hygiene niet...
    We hebbenhet weerbericht in nl gezien..eindelijk eens wat zon! Hou em maar daar tot dat wij terug zijn...enlanger natuurlijk.

X

• 03 Augustus 2011 - 08:14

Danique & Jeroen:

Ha reizigers,

't is goed koud bij jullie zo te zien! Gelukkig hebben jullie straks nog een paar dagen om te ontdooien in Miami.

Wel mooie foto's hoor, laat de verhalen en foto's maar komen en we spreken weer snel wat af voor een foto avondje om elkaars belevenissen uit te wisselen.

Groeten!

• 03 Augustus 2011 - 08:31

Tim Niessen:

Succes met de incatrail!!

• 03 Augustus 2011 - 12:56

Stephanie:

foetus van een lama ?? Jakkes .. maybe hebben ze daar die kroket wel van gemaakt ;) ... maar dan zou je er niet ziek van kunnen worden
    Dus dan zal het wel niet zo zijn ;)

Veel plezier jongens! Slaap een beetje bij
    en thijs: HAPPPPPPY BIRTHDAYYYYYY !!!!!!!!!!
    (I know veeels te laat, I'm sorry!!)

Liefs, xxx Steph
    ps. Groetjes van Jean

• 03 Augustus 2011 - 13:47

Ineke:

Ha beiden,
    Wederom prachtige foto's. Wat zien jullie veel verschillende dingen zeg. Geweldig! Succes met de incatrail. Het gaat jullie lukken. Liefs vanuit alweer een regenachtig Oisterwijk. :(.
    p.s tjaa broodje kroket....toch beter gehaktballetjes met tomatensaus...toch... hou ze maar tegoed Nikie...

• 03 Augustus 2011 - 15:03

Jordy En Aniek:

Heeeeey!

Sowww, wat n reis hebben jullie weer gemaakt in die tijd dat wij op vakantie waren! Erg leuk om weer bij te lezen!:D En heel mooie foto's trouwens!
    Wij zijn inmiddels weer aangeland op Nederlandse bodem, top vakantie gehad!
    Nog ffkes en dan gaan jullie ook lekker naar de zon, naar MIAMIIII!!!! Jaloerssss!!!;)
    Geniet ervan!

XXX