03.40 A.M. - Reisverslag uit Bukit Lewang, Indonesië van Nikie & Thijs Vullers - WaarBenJij.nu 03.40 A.M. - Reisverslag uit Bukit Lewang, Indonesië van Nikie & Thijs Vullers - WaarBenJij.nu

03.40 A.M.

Door: Nikie

Blijf op de hoogte en volg Nikie & Thijs

09 Juli 2012 | Indonesië, Bukit Lewang

05.07.2012.. 02.00PM.. Eindelijk... het is zo ver... de backpacks zijn ingepakt..en onze reis kan weer beginnen... maar eerst.. naar deventer om mijn diploma op te halen :)..

05.20 P.M.. goed getimed.. kwam mijn afstudeerbegeleider naar voren en deed zijn verhaaltje over mij, vervolgens kwestie van een krabbeltje, en mijn bachelor is een feit.. hoera! Op naar het vliegveld...

08.20 P.M... de laatste mac donalds is naar binnen gewerkt, we zijn ingecheckt en zitten aan de gate te wachten. Een uur voordat de vlucht vertrekt... tijd voor mijn pilletje dus... Met zuid amerika nog in ons achterhoofd zitten we aan de gate... het lijkt nog maar zo kort geleden... en het begint zo normaal te voelen...gek is dat..

09.20 P.M... estimated departure time...we zitten in het vliegtuig.. klaar voor vertrek... maar door het noodweer wat boven europa trekt moeten we nog een uur aan de grond blijven staan..toemtiedoem... we kunnen nog niet vertrekken...

Vrijdag 06.30 A.M... na een perfecte vlucht met af en toe wat turbulentie boven europa staan we aan de grond in Dubaii... het vliegtuig word ergens achteraf geparkeerd...en we worden met bussen naar de gate gebracht...we hebben een uur om de volgende vlucht te halen...opschieten geblazen... leuk weetje... om 6 uur smorgens is het in dubaii al 36 graden.. om te ploffen!

07.45 A.M ready for take of... ons vliegtuig zet koers richting Sri Lanka... waar we 4 uur later landen...
Tot nu toe gaat het allemaal erg snel en roerloos... geen problemen, het vliegen gaat goed, ik voel me goed, thijs voelt zich goed... maar na 2 uur aan de grodn in sri lanka is het nog 3,5 uur vliegen naar Singapore...

Ergens boven de indische oceaan.... zei ik nu net 3,5 uur vliegen naar Singapore... de minuten kruipen voorbij...en die 3,5 uur lijken wel 20 uur te duren...daar komt ook nog eens bij dat we in hevige turbulentie terecht kwamen... omdat het zo goed ging heb ik in sri lanka geen pilletje meer gepakt... en mijn medicatie was dus uitgewerkt... dat de lampjes van de stoel aangaan is tot daar aantoe... maar als de piloot omroept dat de cabin crew naar hun stoelen moet gaan is het serieus mis... ik had het niet meer... en in die 1.5 uur die we nog moesten waren we in mijn gedachten al 100 keer uit de lucht gevallen... controlfreak als ik ben staat natuurlijk de hele vlucht de flight information aan op mn scherm.... de belangrijkste dingen.. 1.waar zijn we 2. hoe hard gaan we 3. hoe hoog zitten we 4.hoelang moeten we nog 5. geen turbulentie, en de gezichten van de cabin crew vertellen ook veel ;)..check check dubbelcheck..
vraag me niet hoe..tijdens de turbulentie ben ik in slaap gevallen en boven sumatra werd ik wakker... een half uur later stonden we aan de grond... zucht! we hebben het weer overleefd!

Singapore 10 P.M we zijn door de douane, tassen zijn verzameld.. op zoek naar een guesthouse... met onze lonely planet onder onze arm stapten we vol goede moed in de metro... Little india...daar hadden we ons oog op laten vallen..
De temperatuur kwam ons tegen...whoesj... ja tis warm hier! We kwamen er al snel achter dat Singapore duur is... heel duur! Ook kwamen we er achter dat er geen ' betaalbare' 2 persoonskamers zijn...er restte ons dus iets wat we nog nooit gedaan hadden... een DORM! een dorm is een slaapzaal waar je met jan en alleman opligt... en voor ons restte de eerste nacht een stapelbed met matrassen waarvan de veren nog net niet door je huid heenkwamen...gelukkig hadden we gratis wifi..en heerlijke douches!..

Zaterdag 07 juli 11.00 AM hoe behendig we ook zijn in het backpacken...we hebben al een bus gefixt naar kuala lumpur.. alleen nog even zoeken waar die vertrekt... een indische vrouw was ons al op straat aant zoeken...en dacht dat ik een ziekte had (ze had nog nooit sproetjes gezien) en bedankt...

Kuala Lumpur 07.00 PM we zijn er... vol goede moed stapten we chinatown in...op zoek naar ons hotel waar we 2 jaar geleden ook geslapen hadden...we hadden alles over voor een goed bed!!...wat denk je.. VOL..
dan maar naar guesthouse chinatown 1...

We merken snel dat we van de bekende dingen zijn in Kuala Lumpur... we gaan dus eten in ons welbekende reggae cafe...en natuurlijk een stop bij de petronas towers... ze liggen er nog heerlijk bij!

10 PM bedtijd voor ons...we zijn gebroken! morgen weer vroeg op...

03.40 AM... thijs wordt wakker.... en wat er op de gang gebeurd is niet erg geschikt voor op deze site...laten we het er maar op houden... we zijn weer in Azie..waar alles te koop is... aj aj aj

Zondag 09.30 AM STARBUCKS... er gaat niks boven een heerlijk ontbijtje met een mocha frapuccino... jam jam jam...dat doet een mens goed...

daarna binden we onze backpack weer om en gaan we richting Kuala Lumpur international Airport...

12 PM we staan in de rij met onze bescheiden backpackjes... maar wat er ingecheckt wordt...dat gaat echt te ver... dozen..koffers..tassen.. misschien wel 6 per persoon...wat die aziaten meenemen is ons nog steeds een raadsel... maar opschieten deed het voor geen meter..

01.40... we zouden eigelijk moeten vertreken maar we staan nog aan de grond... het kan ook niet anders...om 2 uur gaan we dan eindelijk de lucht in... we steken over van Kuala Lumpur naar Medan in Sumatra...waar we eigenlijk een uur zouden moeten vliegen stonden we binnen 30 minuten weer aan de grond... hopla welkom in indonesie..

Visum gefixt...en op naar bukit lawang... maar hoe... maar even een taxi regelen naar het bus station.... en waar we in vervoerd zijn... het is nog net geen lijkenkist... wat een 9 persoons busje hooort te zijn...werd een 20 persoons busje.. de bekleding van de stoel was ver te zoeken...de deuren waren gewoon gestript... we hielden ons hart vast... onderweg kwamen we 3 ongelukken tegen..wat we ook niks gek vonden... en om 06 PM waren we dan in de sumatraanse jungle...
Thijs zit momenteel onder de bultjes...waarvan we geconstateerd hebben dat het geen muggen zijn...we denken aan vlooien.. hehehe..waarschijnlijk uit dat busje... vieze pietjesmensen hier.. maargoed..we hebben dettol en anti infectie!

Guesthouse fixen... eten en slapen!...Om even een indruk te geven van indonesie...we hebben 100.000 rupiah..wat ongeveer gelijk is aan 9 euro...daarvoor hebben we gister 4 cola gedronken een bord friet besteld, een portie spaghetti..boodschappen gedaan (cola, water en wc papier) vanmorgen van ontbeten en nog 2 cola besteld...en we hebben nog een euro over... ook benoemenswaardig is onze badkamer...we hebben geen wasbak.. en moeten met een bakje onze eigen pis wegscheppen uit de plee.... adem in...zucht..slik! back to basics!... maar dat is het waard!!...

we zijn net naar het feeding platform geweest en hebben gezien waar we voor kwamen.... de orang utang! wat een schitterende beesten! wat dat betreft is het geen belediging dat we van de apen afstammen...
Over een paar dagen komen we met een volgend reisverhaaltje... hier hebben jullie voorlopig wel even genoeg aan!

Dikke kus... Nikie&Thijs

• 09 Juli 2012 - 12:15

Mam:

Ja ja jonge lui.
    Het is weer leuk om te lezen hoe het jullie daar vergaat.
    Met ups en douwns.
    Op naar het volgende verslag van jullie.
    Kijk er al weer naar uit.
    Veel plezier en geniet.
    Groetjes van ons alle en een dikkie knuffel van Lizie

• 09 Juli 2012 - 12:15

Ellen:

Leuk leuk leuk om te lezen, het klinkt allemaal heerlijk!! Super dat je de vluchten hebt overleefd nikie;) en thijs natuurlijk ook!! GEniet ervan!!

Xx

• 09 Juli 2012 - 15:26

Diane:

Wat super om te lezen hoe jullie het daar hebben! Ik ging stuk om het vrouwtje die nog nooit sproetjes had gezien! Haha!
    Have fun!

• 09 Juli 2012 - 17:08

Harm En Marieke:

Klinkt heel erg aanlokkelijk allemaal.. ;) Op die luizen en de badkamer na :P hahaha
    Leuk om jullie verhaal te lezen! We houden jullie in de gaten ook via facebook!!
    Bij mij (marieke) begint de vakantie stress al een beetje toe te slaan! De drukte op het werk, werkt ook niet echt mee.. Gelukkig nog maar 3 dagen werken en dan kunnen we écht voorbereiden op de vakantiiiieeee
    We kunnen niet wachten om deze ervaringen met jullie te delen!

Tot snel!!

• 09 Juli 2012 - 19:55

Jose:

Gelukkig is de reis ondanks wat tegenslagen goed verlopen. Geniet van de mooie natuur in Indonesië en breng een beetje zon mee. Vandaag is het niet zo geweldig weer hier en de rest van de week voorspelt ook niet veel goeds. Misschien moeten we met Kim en Tom naar Spanje gaan, haha, daar is het l goed weer. Nee hoor, wij gaan in hun huisje schilderen en zien verder wel wat we de komende 3 weken nog meer gaan doen. Geniet, ik blijf je volgen. Groetjes uit Beegden

• 15 Juli 2012 - 17:56

Oma Flat:

wat maken jullie veel mee wat een reis maar het is heel leuk omdat via de computer mee te maken groetjes oma