in search of (brad) pitt - Reisverslag uit Xi'an, China van Nikie & Thijs Vullers - WaarBenJij.nu in search of (brad) pitt - Reisverslag uit Xi'an, China van Nikie & Thijs Vullers - WaarBenJij.nu

in search of (brad) pitt

Door: thijs

Blijf op de hoogte en volg Nikie & Thijs

20 Juli 2014 | China, Xi'an

Er zijn vele mooie plaatsen waar een mens geweest moet zijn in zijn leven. Machu Pichu, eifeltoren, new-york, brownies en downies en het terracotta leger in Xi-An. Deze drie kuilen (pitts) bestaan uit 2000 terracota figuren, van soldaten tot paarden tot generaals. Indrukwekend en bijzonder zeker. Wat dit geheel nog veel bijzonderder maakt en voor ons westerlingen bizar is de 4 dubbele rijen chinezen die om een glazen terrarium heen staan, allemaal voor dat ene shot van jawel.... een terracotta man. Als Brad Pitt daar tussen had gestaan was deze niet eens opgevallen. Rijen dik bijna, op het glas, duwen en duwen, voor die ene foto. Dit alles afgerond met een koele 37 graden (binnen), en 42 graden (buiten). Laten we het zo zeggen, we weten nu hoe een worstenbroodje met spek zich voelt in de mond van Roy Donders.

Nu nog een paar woorden chinees:
Bei da jie zhong lau dong wulu xi wulu young ningmen dong dajie.

T&N

• 20 Juli 2014 - 12:50

Marcel Van Den Schoor:

Ni Hau Nikieenthijs,

vergeten jullie ook niet te fietsen op de 14km (zeggen ze) lange stadsmuur? Er is daar altijd wat te beleven. Dan nog de avondmarkt in de moslimbuurt vlak bij de in het licht badende klokkentoren.
    En dan nog de grote ganspagode.
    Genoeg dingen om te bekijken in Xian zou ik zeggen.

Gr. Marcel

• 22 Juli 2014 - 21:49

Marcel Van Den Schoor:

Ni hao nikieenthijs,

jullie komen steeds dichterbij Chengdu (met 14 milj. inw.) , maar zorg dat je optijd bij de panda`s bent; ze slapen na hun ontbijt de hele dag! Dus als het park/centrum open gaat moeten jullie er staan!
    Kom (sta) op, jullie hebben geen vakantie!
    Nog `n tip: Als jullie de tempels nog niet moe zijn weet ik nog `n mooie.
    De Qingyang Taoistische Tempel.

Gr. Marcel